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YOZM  Corp.







Feb. 2024

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This is the in-house online store renewal project for YOZM, a handcrafted Greek yogurt brand. Aligned with the bold and free-spirited graffiti-inspired rebranding that emphasizes "the confidence to be my authentic self," we revamped the UI/UX design of the website and carried out a server migration to enhance overall performance and user experience.


수제 그릭요거트 YOZM의 자사몰 개편 프로젝트입니다. ‘나다울 수 있는 자신감’을 강조할 수 있도록 과감하고 자유분방한 그래피티 스타일의 브랜드 개편에 맞춰 자사몰 홈페이지의 UI/UX 디자인 개선 및 서버 이관을 진행하였습니다.


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Helpful & Useful


As part of our brand renewal, we launched a migration project to a new DTC website on the Cafe24 platform to strengthen marketing for product launches and enhance the visual experience. To ensure a smooth transition, we carefully planned the transfer of key assets such as customer data, product reviews, and domain settings. We also reviewed functional structures and design elements to reinforce brand identity and optimize the user experience.


브랜드 리뉴얼에 발맞춰 신제품 마케팅 강화를 위한 기능 고도화 및 비주얼 개선을 목표로, 카페24 기반의 자사몰 이전 프로젝트를 진행하였습니다. 자사몰 이전에 앞서 가장 핵심적인 회원 정보 및 리뷰 데이터, 그리고 도메인 이전을 안정적으로 이행하기 위해 철저한 사전 준비가 필요했습니다. 이와 함께 브랜드 정체성과 사용자 경험을 극대화할 수 있도록 기능 구성 및 디자인 요소를 종합적으로 검토, 반영하였습니다.










The brand’s signature teal green and bold logo play not only reflect the unique preferences of the Millennial and Gen Z demographics, but also signal the potential for expansion into the broader lifestyle category. The newly implemented brand identity is applied to the official online store with a minimalist design approach, eliminating decorative elements in favor of a streamlined visual system built solely around color and logo. This effectively conveys the pure essence of Greek yogurt and the brand’s unwavering confidence in its product quality.


메인 컬러인 틸 그린과 대담한 로고 플레이는 개성 있는 2030 세대의 취향을 반영하는 동시에, 브랜드의 라이프스타일 영역으로의 확장 가능성을 효과적으로 시사합니다. 새롭게 구축된 BI가 적용된 자사몰 디자인은 장식적 요소를 최소화하고, 컬러와 로고만으로 구성된 간결한 비주얼 시스템을 통해 그릭요거트 본연의 순수함과 브랜드의 품질에 대한 확고한 자신감을 담아냈습니다.





YOZM   
Lee S.H.
Lim B.L.


Interbrand
Hwang Y.J.
Lee S.J.


Creative Director
Park Y.M.


UI Design
Lee. S.H.
Choi M.W.









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